NORSKO - střed, jih

Pátek 20.7.2012

10:30 - Odjezd trajektem do Bodo. V pohodičce jsme očekávali hodinku jízdy, ale jaké bylo naše překvapení když jsme ve 14:30 tedy po 4 hodinách jízdy přistály v Bodo. (stačilo se podívat na jízdní řád) Dále cestujeme směr Saltstraumen - nejsilnější mořské víry na světě, které tudy valí 1x za 6 hodin. Zjištujeme podle tabulky v kolik by se měli objevit a máme štěstí čekáme asi hodinu a půl a v této pauze si dávame pozdní oběd.

18:58 - začínají víry - zajímavý to úkaz jsou opravdu silné.

Po celou dobu po vjezdu do Norska na severu bylo zataženo sem tam chladno sem tam přeháňka. Po odjezdu z Bodo se i občas objevilo sluníčko. Pokračujem dál.

23:00 - Za plného denního světla projíždíme neočekávaně Norským polárním kruhem. Úplně jsme zapoměli, že i tady v Norsku musí být polární kruh. Pofotíme, oproti Polárnímu kruhu na Finské straně hrozná zima a hromady sněhu v okolí. Rychle pryč.(-:

0:40 - Spaní na odpočívadle.

Sobota 21.7.2012

7:30 - Budíček a odjezd směr vodopády Laksforsen. Celkem nuda, prohlídneme a pokračujeme dál na jih.

17:30 - Se zastavujeme v Ikei v Trondheimu. Dáváme si pozdní oběd.

00:00 - Spánek na odpočívadle.

Neděle 22.7.2012

7:40 - Vstáváme, uklízíme auto zevnitř a hned valíme, protože prší. Poté pokračujeme směr Kristiandsund na Atlantskou cestu - spojení mnoha ostrůvků pomocí krásných mostů. Od tohoto místa jsme očekávali trošku víc a navíc to počasí - Brutální vítr a déšť. Oblíct do skafandru Odlovit plánovanou kešku a frčíme dál.

13:30 - Jídlo na odpočívadle. Pak se pokračuje směr Trolí cesta.

16:30 - Jsme na místě. Bereme benzím pro jistotu. Na benzince nám přestává fungovat centrál z nějakých záhadných důvodů auto nejde vůbec zamknout no co v Norsku se snad nekrade a když by někdo videl ten bordel v autě tak si myslím že by radši utekl, a frčíme projet Trolí cestu, neustále prší)-: vyjedeme nahoru čekáme v obchůdku u suvenýrů až přestane. Přestalo(-:, jdeme na výhlídku na Trolí cestu. Luxusní zážitek, proto si cestu projížíme ještě jednou dolů a zase nahoru(-: Odlovuji kešku a pokračujem dále směr Geiranger Fjord - Nejznámější a nejnavštěvovanější Fjord v Norsku.

21: - nájezd na trajekt směr Geiranger. Sjíždíme do stejnojmenného městečka obhlídnout situaci ale přespat se tam nedá tak vyjíždíme zpět na kopec několik kilometrů kde je pohodové odpočívadlo k přespání.

Pondělí 23.7.2012

7:00 - Budíček, snídaně a hurá na Geiranger Fjord. Kupujeme lístky na projížďku po Fjordu a jak na potvoru jsme chytli autobus Čechů kteří jedou s náma, tak si aspon poslechneme výklad jejich Slovenského průvodce.

11:30 - Odjezd na Dalsnibbu 1500 m.n.m. Krásný výhled na Geiranger - Luxus. Dál směřujeme k našemu dalšímu hlavnímu cíli město Odda a Troltunga, po cestě navštěvujeme Briksdalsbreen (ledovec). Po cestě k Oddě projíždíme tunelem dlouhým 24,5km taky zajímavej zážitek zrovna řídí Katka a je z té délky značně nervózní(-:, ale zvládla to. Přejíždíme trajektem směr Odda.

00:30 - uleháme značně unavení ke spánku.

Úterý 24.7. 2012

7:30 - Budíček, snídaně. pořád nám prší. Vymýšlíme plán co dělat, protože v plánu byl výstup na Troltungu, ale nechceme riskovat desetihodinovou cestu v takovém počasí, u nějakého kempu chytáme Wifi a zjištujeme počasí. Dle předpovědi se má postupně vyjasňovat a další den má být relativně pěkně, proto odkládáme cestu na Troltungu na další den a míříme směr Bergen.

16:00 - Jsme v Bergenu, procházíme si město a vyhledávám nějaké kešky. Udělalo se krásně svítí sluníčko hned je jiný pohled na vše.(-:

18:30 - odjíždíme směr Odda a po chvíli hledání nacházíme odbočku na Troltungu.

00:00 - spánek nedaleko Troltungy. Mimo placené parkoviště.

Středa 25.7.2012

6:40 - Odchod na Troltungu plni elánu.To co nás čekalo se těžko popisuje: šutry, obrovský kopce, bahno, bažiny, sníh, mlha (málem jsme v jedné chvíli zabloudili což tady by mohl být docela problém), prostě humus. Chytl jsem depresi, že jestli půjdem takovou štreku a pak bude mlha mě docela dostávala do deprese, ale postupně se začalo vyjasňovat až na místě se udělalo relativně krásně. Po 5 hodinách jsme na místě!! Neuvěřitelný místo ta dřina stála za to. Jsme nadšeni a fotíme.(-: Tohle místo je fakt nádhera to nejlepší co jsme v Norsku viděli. Cesta zpět byla stějně náročná i když byla vesměs z kopce. Trvala nám 4:50h. Po cestě potkáváme týpky s nápisem vesnice nedaleko našeho bydliště, za nima ploužící se jejich kámoš se nás ptá lámanou angličtinou jak daleko je Troltunga tak mu říkám Česky, že asi hodinu tak docela s překvapeným obličejem se podíval zasmáli jsme se a šli dál. Měli toho taky dost docela..(-:  Obdivuji každého kdo to zdolá. Dole si dávame sprchu, totálně vyčerpaní. Před odjezdem nás oslovil nějaký ital, že mu ujel autobus jestli ho vezmem do města. Moc se mě nechtělo brát cizího týpka, ale slitovali jsme se a vzali ho dolů na autobus.

00:30 - Uleháme k tvrdému spánku

Čtvrtek 26.7.2012

7:00 - Zvoní budík.

7:45 - Vstáváme.(-: Odjezd směr Preikestolen. Zjištujeme, že cesta má trvat 2h. Po včerejší vycházce mají někteří problém chodit a cesta na Preikestollen je podobného ražení jako na Troltungu. A Noři když napíšou, že cesta trvá 2h tak ta cesta fakt tak dlouho trvá.(-: Z Preikestolenu jsme dost zklamaní, mraky lidí v některých místech se nedá ani jít. No zklamalo nás to. Místo jinak pěkné. Ale na Troltungu to nemělo. Potom pokračujeme směr Stavanger kde bereme LPG a pokračujeme k dalšímu cíli nejjižnější místo norska - maják Lindesdal.

20:00 - Jsme na místě. Prohlídka okolí. Mám rád taková místa u moře to je romantika navíc při západu slunce.(-: vyhledávám kešku. pokračujeme směr Kristiandsand - místo kam jezdí dovolenkovat Norové dojeli jsme tam v noci prošli lehce město. Všude se paří.

00:30 - ukládáme se ke spánku.

© 2012 Všechna práva vyhrazen. Publikování nebo další šíření obsahu serveru https://knivskjellodden.webnode.cz/ je bez písemného souhlasu vlastníka webových stránek zakázáno.