NORDKAPP - A I LOFOTEN

Norsko

Pondělí 16.7.2012

17:05 - Vjíždíme do Norska. Nikde nikdo, žádnej celník, žádná kontrola jen mostík a jsme v Norsku. A začíná nám pršet. Cena benzínu v těchto končinách je cca 51 kč/l. To se vyplatí. Cestou k Nordkappu projíždíme několik drsných tunelů, vypadá to jak vykutaná díra ve skále potáhlá asfaltem. Docela depresivní. (-: a ani jeden není placený.

21:00 - Příjezd k Nordkappu. Není vidět na krok, mlha jak v p.deli, zima jak sviňa. Vstup na Nordkapp 470 norských korun!!! Vstupenka je platná 48 hodin. Přece to neotočíme (-:, parkujem a jdem okouknout naše skoro cílové místo. Procházíme si budovu, souvenirs shop,(-: a jdeme ke slavnému glóbusu na kraji útesu. Bohužel není vidět pomalu ani ten glóbus, ale co se dá dělat, nemůžem čekat dokonalé počasí na tomhle místě že? Odcházíme k autu, zdravíme se s Čechama kteří dojeli chvili po nás s dodávkou a jdem spát.

Úterý 17.7. 2012

7:40 - Vstáváme. Znovu návštěva budovy Nordkappu, ale počasí je obdobné jako včera. parkoviště je plné obytných vozů z různých států, zaujal mě tam jeden motorkář ze Španělska. Klobouk dolů absolvovat takovou cestu na motorce. Přesunujem se několik km zpět na parkoviště odkud začíná výšlap na Knivskjellodden naše cílové místo.

10:40 - Odchod na tůru k nejsevernějšímu místu Evropy.

14:10 - Jsme tam!!! Náš cíl dosažen. Cesta docela nářez. samej šutr, bahno, mlha, poslední dva kiláky, už jenom nakloněná rovina a cesta po kluzké skále. No nic moc. Ale naštěstí mlha v tomhle místě ustoupila. Je odtud krásně vidět na Nordkapp, kde se bohužel mlha neustále držela. Tak alespoň tady jsme si užili výhled z nejsevernějšího místa Evropy. Odlovit kešku kdesi za útesem na docela nepříjemném místě, zapsat se do knihy v železné bedýnce, pokochat se a zpět k autu cesta je opravdu drsná a daleká..No úplně pohodový výšlap to nebyl..

17:00 - Jsme konečně zpět u vozidla na parkovišti pořádně unavení! Přesunujem se zpět na Nordkapp a jdem se ještě jednou pokochat, ale počasí pořád stejné. Poslali jsme pohledy, (11 pohledů za neuveřitelnou sumu cca 600kč.) Znovu jsme přespali na parkovišti na Nordkappu.

Středa 18.7.2012

6:15 - Naivně jsme mysleli, že se počasí zlepší, ale nastala ještě větší kosa, vítr a mlha pořád stejná a navíc začalo pršet, tak pryč odsud. Směr Tromso. Po cestě návštěva nejsevernějšího města Alta, kde je zřejmě nejsevernější LPG stanice za severskou cenu 8,25 NOK.(-:

22:00 - příjíždíme do Tromsa, hledám LPG stanici podle mých podkladů, ale bohužel nenalezena. Tak stavíme v centru a jdem projít město za plného denního světla samozřejmě. pofotíme a mizíme.

23:00 - Nacházíme odpočívadlo, kde se dá přespat.

Čtvrtek 19.7.2012

7:20 - Vstáváme a odjezd směr Narvik. Po cestě hledáme LPG stanici. Nalezena zastrčená za benzinkou kdesi u fabriky. Je to zase automat cena 7,95NOK, ale mají Italský systém, není potřeba redukce.

14:00 - Narvik. Znovu jsme nabrali LPG cena 7,28NOK, Jen projíždíme a pokračujeme na Lofoty, Bereme to přes Vesterály do vesnice Stokmarknes zavést dary (které nám zabraly půlku kufru) od Katčinýho kolegy známým. Dary byly úspěšně předány. Fotka s paní Berquist a pokračuje se dál.

22:40 - Spánek na odpočívadle 64 km, před vesnicí A.

Pátek 20.7.2012

6:00 - Zvoní budík. Hygiena, snídaně a odjezd směr A,

8:15 - Zastávka na pláži. Bohužel jednomu členovi z výpravy se podařilo zakopnout tak šikovně, že flákl s foťákem o zem a ten přestal fungovat. Foťák se podařilo postupně rozchodit, byl pokřivený rám u objektivu, ten se sundal a foťák funguje. (: Naštěstí...

10:00 - Vesnice A. Pěkná to vesnička, rychle se ale vracíme zpět k trajektu do Bodo. Bohužel zde nestíhám koupit pohled vesnice A, což mě mrzí, protože za výlohou jsem viděl krásný pohledy, které jsme už později nesehnali...

© 2012 Všechna práva vyhrazen. Publikování nebo další šíření obsahu serveru https://knivskjellodden.webnode.cz/ je bez písemného souhlasu vlastníka webových stránek zakázáno.